some points for being professional

محلی برای تبادل نظر در مورد گرافیک
ارسال پست
نمایه کاربر
محمود
آخرشه !
آخرشه !
پست: 1312
تاریخ عضویت: چهار شنبه 4 مرداد 1385, 4:42 pm

some points for being professional

پست توسط محمود » شنبه 21 مرداد 1385, 6:16 pm

قابل توجه دوستان گرافیست مخصوصا .....
در اینجا به ده روش برای طراحی آرم های موفق تجاری نوشته Dan Herman می پردازیم:
مشتریان اغلب به آرم شرکت‌ها توجه زیادی نشان می‌دهند، زیرا این علامت‌ها بر "ارزش" محصولات و خدمات می‌افزایند. گاه این "ارزش" به مهم‌ترین عامل تحریک کننده‌ مشتریان برای خرید و استفاده ‌از محصولات و خدمات ، تبدیل می‌شود.
این جا است که علامت تجاری و یا آرم معنایی گنگ می‌یابد. قبل از هر چیز این "ارزش" دقیقا به چه معنا است؟
ارتباط نوع محصول و نام شرکت و ارزش مطروحه نیز بسیار با اهمیت است. حرفه‌ای‌های بازاريابی، همه‌ این موارد را تبلیغات می‌نامند.مشتریان عاشق تبلیغات هستند، بنابراین آرم ها را نیز دوست دارند. خبرگان در امر بازاریابی، انتخاب یک آرم یکدست و کامل را کلید همه مشکلات بازاریابی می‌دانند.

حال، راز طراحی موفق یک آرم چیست؟
قبل از پاسخ به این سؤال، بیایید سه رویکرد رایج بسیاری از بازاریابان را در توسعه وطراحی آرم، با کمک گرفتن از انس های تبلیغاتی مشاورین و مؤسسات طراحی آرم، بررسی کنیم.
البته این نظریات اغلب پایه واساس درستی ندارند و از نظر من این افراد تاکنون نتوانسته اند علامت تجاری موفقی طراحی کنند. به هر حال این سه رویکرد عبارتند از:
1- دکوراسیون
2- الحاق
3- Golem

در روش اول این طور به نظر می رسد که تمایز، عاملی برای جلوه بیش تر است. متخصصین با اشاره به نام‌ها و نشانه‌های طراحی شده اظهار می کنند: "ما آرم‌هایی متمایز از رقیبان خود، طراحی می کنیم، به این ترتیب مشتریان، ما را از بقیه تمیز می‌دهند."
این روش، رویکردی کاملا ابتدایی است و برای افزایش اعتبار باید آن را با عواملی از دو رویکرد دیگر تلفیق کرد.

روش"الحاق"، ارزش‌های مربوط به آرم و سایر مفاهیم مورد نظر را به اسم، نشانه و هم‌چنین موضوعات مربوط به رویکرد قبلی اضافه می کند. روند منطقی این جریان به این طریق پیش می رود:
مشتری، آرم و "ارزش" های افزوده به آن را که به شکلی زیبا تصویر شده، در پیغام های الکترونیکی دیده، بلافاصله احساس می کند که این علامت تجاری نیازهای اورا برآورده می‌کند. طرفداران طراحی آرم های احساساتی ادعا می‌کنند، آن ها نیز تقریبا از این روش استفاده می کنند. (مثلا آنها در تبلیغات، احساسات را برانگیخته و آن را تحریک می کنند).

در رویکرد سوم، بازاریابان، سعی می کنند، تبلیغات‌شان با هویت انسانی و شخصیت پردازی همراه باشد. به این ترتیب مشتری با آرم ارتباط برقرار می‌کند.
به عقیده نویسنده، این سه نگرش، شرکت ها را به بیراهه کشانده، موجب شده پتانسیل و نیروی لازم برای طراحی آرم را ندیده بگیرند.

اما رویکرد دیگری هم وجود دارد، که به نظر من سودمند‌ترین روش است. کارآمدی این روش را تحقیقات و نظریات روان شناسانه و جامعه شناسانه ثابت کرده‌اند.
منطق توسعه‌ طراحی آرم با "ارزش" افزوده، به نحو شگفت‌انگیزی مشابه منطق توسعه‌ تولیدات است. در هر دو مورد، ابزار یا وسیله ای تولید می‌شود که به درد مشتری بخورد. برای رفع احتیاجات مشتری، دانستن نوع این احتیاجات اهمیت زیادی دارد. از دید من، تصمیم مصرف کننده برای خوشحال بودن، استراحت، سرگرمی، تقویت اعتماد به نفس، خیال پردازی یا هر مورد روحی دیگر؛ همان "احتیاجات" او را تشکیل می‌دهند.
مصرف‌کنندگان، هنگام دست یابی به اهداف و امتیازات تجربی، احساسی، روانی و اجتماعی درست مانند تلاش برای دست‌یابی به اهداف حقیقی و ملموس، مصمم و هدف‌مند هستند. علامت‌های تجاری توأم با "ارزش"‌ های افزوده، ابزاری برای کمک به مصرف‌کنندگان در دست‌یابی به این اهداف هستند. این ابزار، عوامل کمکی و به زبان دیگر، عوامل کمکی اجتماعی هستند.

در حقیقت یک آرم بدون یک سناریوی متقاعدکننده‌ برای افراد، آرم نیست. این علامت ممکن است به آرم، شباهت داشته باشد؛ نام، نشانه و ویژگی‌های تصویری شناخته شده‌ای داشته باشد و حتی از روش های تبلیغاتی نیز استفاده کند، اما مصرف‌کنندگان به این محصول بی‌اعتنا می باشند.
تمام روش های نوین و موفق در امر تولید محصولات و ارايه‌ خدمات، در مورد طراحی آرم نیز چاره ساز است، شرط لازم وکافی برای موفقیت، فراهم‌کردن چیزی برای مشتری است که به آن نیاز دارد ولی نمی تواند خیلی سریع به آن دست پیدا کند...به این دلیل که تهیه آن برای مشتری کاری دشوار، پیچیده، پرزحمت، خسته کننده و گسترده است.
مطابق این رویکرد، آرم شرکت ها مسائلي با هویت انسانی نیستند و هم‌چنین خارج از فکر مشتری هویت ندارند. آنها فقط ابزار هستند،به همین سادگی ؛ ابزارهایی برای دست یابی به هدف نهایی.
احساسات را نمی توان به علامت های تجاری تزریق کرد؛ بلکه اگر به عنوان یک منبع سودمند در نظر گرفته شوند، احساسات را بر می‌انگیزند. احساسات مثبت، نتایج مستقیم این انتظارات هستند. سمبول های مختلف (نام، نشانه، فونت، نمادهاو...) بر خلاف انتظار تأثیر زیادی ندارند؛ آن ها در حقیقت، نشانه‌هایی هستند که ما را برای رسیدن به هدف اصلی هدایت می‌کنند.

انتخاب و طراحی آرم 10 مرحله‌ی مختلف دارد، یعنی 10 روش مختلف طراحی موفق یا ناکارامد برای کسب درآمد :

1. ارتباط طراحی آرم با سود دهی مستقیم
اصل اولیه‌ طراحی آرم، در نظر گرفتن ارتباط آرم با اسم و سایر نمادها با سود آشکار و محسوس است. (نتیجه‌ای ملموس یا تجربی). این سود را یا خود محصول به تنهایی ایجاد می‌کند و یا اجزای تشکیلات بازاریابی. این اصل مهم را همواره به یاد داشته باشید.
آرم‌های موفق با رعایت این اصل به موفقیت رسیده اند. درست است که در این مرحله خود آرم به تنهایی اهمیت چندانی ندارد، اما تا اندازه ای باید به آن توجه کنید.

2. طراحی متنی با تأثیر روانی
یک متن مؤثر بر احساسات، مفهوم یا اصلی سازمان یافته است، که مشتری را به یک سری عوامل نامربوط ولی تأثیرگذار (مانند تمام فعالیت‌های بازاریابی یک شرکت) مرتبط می کند.
در این موارد، متن انتخاب شده، تأثیر و سود مورد نظر را تضمین می‌کند.
به عنوان مثال: وقتی به طور اتفاقی در قلب منهتن به اسامی دو هتل Hudson و Royalton بر می خورید، انتظار خدمات در سطوح عالی دارید.اما اگر در هتلی به اسم Boutique Hotel باشید، تجربه‌ی متفاوتی است. کلمه‌ی Boutique Hotel خدمات بسیار متفاوتی نسبت به سایر هتل‌ها از این زنجیره ارايه می دهد- بعضی وقت‌ها تفاوت‌هایی بین خدمات دو اتاق در یک هتل. در واقع این تاثیر روانی نام‌ها و متن های انتخابی است که شما را وادار می کند به دنبال کشف تفاوت‌ها باشید.

3. کسب تجربه
در این جا می‌خواهم از تأثیر هیپنوتیزم کننده‌ی طراحی آرم صحبت کنم. شما با یک انتخاب درست، در مشتری انتظارات و آرزوهایی ایجاد می‌کنید، که تولیدات به تنهایی نمی‌توانند از پس این کار برآیند. به عنوان مثال: اسم نوشابه‌ی Red Bull ، در مصرف کننده این حس را به وجود می‌آورد که پس از نوشیدن آن، در کنار تأثیرات مثبت فیزیکی موج عظیمی از انرژی به او منتقل می‌شود.

4. طراحی آرم‌هایی که خود معرف خود باشند
در این جا از سمبول‌هایی استفاده می‌شود که برای همه شناخته شده باشند. این روش انتخاب آرم، مصرف کننده را وا می‌دارد به شناخت جدیدی از خود برسد و در حقیقت به هنگام استفاده از این محصولات مکالمه‌ای درونی با خود برقرار کند) برای این که عزمش را در انتخاب محصول جذم کند). در عین حال اینگونه آرم‌ها عاملی براي ايجاد ارتباط بين افراد مختلف نيز هستند(به هنگام مجاب کردن افراد برای استفاده از این محصول).

5. ایجاد وسیله ای برای انتقال پیام
نقش آرم در این رویکرد، ایجاد سمبولی متفاوت ودر عین حال شناخته شده است. چنین آرمی مصرف‌کننده را قادر می‌سازد نظرات جالب توجه و احساسات خاص در مورد آن بیان کند. شرکت بزرگ تجارت الماس De Beers با معرفی الماس به عنوان عامل ایجاد ارتباط بین افراد از الماس به عنوان عامل تحریک‌کننده‌ احساسات و همین‌طور وسیله‌ی ابراز احساسات مشتری استفاده کرد. در سپتامبر2003 این شرکت از ابزار جدیدی برای انتقال پیام‌ها استفاده‌ کرد، زنی با حلقه ی ازدواج در دست راست و به معنی استقلال و عدم نیاز به جنس مخالف. (برخلاف حلقه در دست چپ که اغلب سمبول نیاز و وابستگی است).

6. ایجاد یک جایگاه اجتماعی/ فرهنگی
در این جا هدف، ایجاد یک جایگاه اجتماعی و فرهنگی به عنوان راهنمای مشتریان است. این راهنما مشتری را از آن‌چه که در اطرافش می گذرد، هنجارهای اجتماعی و هر چیز خوشحال‌کننده، آگاه می‌سازد. شرکت Apple با تولید کامپیوترهای شخصی (نه تنها به عنوان ابزار کار بلکه به عنوان وسیله‌ای برای خود‌شنا‌سي وشکوفایی خلاقیت) گام بزرگی در این امر برداشته است. در واقع این آرم، با ایجاد انقلابی فرهنگی امكان شكوفایی خلاقیت را برای عامه‌ی مردم ایجاد کرد.

7. در نظر داشتن اهداف متعالی
شما با فعالیت خود‌ ، زمینه را برای دست‌یابی افراد به اهداف بزرگ، فراهم می کنید؛ اهدافی که چه بسا افراد نمی توانند به تنهایی به آنها دست پیدا کنند. فروشگاه Body "فروش" را وسیله‌ای برای کمک به حفاظت از محیط زیست و یاری کردن افراد مشتاق به این کار، قرار داد.

8. زندگی در دنیای خیال
دل بستن به یک آرم و انتخاب آن از جانب مشتری شاید به این دلیل باشد که فرد از این طریق می‌تواند، مانند دنیای خیال رفتار کند، یا جوری عمل کند که در واقعیت، جرأت انجام آن را ندارد یا نمی خواهد هزینه‌ انجام آن را بپردازد.
ایجاد یک ژیمناستیک عاطفی
اغلب به جای عمل به برخی خواسته‌های درونی، به دلیل احترام به قوانین زندگی از آنها چشم‌پوشی می‌کنیم. برای جلوگیری از فرسودگی، ورزش می‌کنیم. همین‌طور به عنوان يك ورزش حسی، به تماشای فیلم می‌پردازیم که شاید چندان قانونی یا پذیرفته در قوانین زندگی ما نباشند. آرم هایی مانند Sicily از شرکت Dolce & Gabbana اجازه‌ی کسب چنین تجربه‌هایی را به ما می‌دهند.

9. امکان خیال پردازی
درست مانند مورد آخر، این رویکرد به طراحی آرم به مشتری کمک می‌کند تا واقعیات بیرون را به موضوعات تخیلی تبدیل کند.مشتریان، اغلب درباره ی قدرت‌طلبی، تسلط، بزرگی، موفقیت، عشق، قتل و مانند این ها خیال پردازی می‌کنند.آرم Timberland جوری طراحی شده بود تا مشتریان درباره ماجراجویی های شجاعانه در مقابل نیروی طبیعت به خیال پردازی بپردازند.

موارد ذکر شده در بالا، انواع مختلف"ارزش" افزوده به کالا هستند.در حقیقت، به کمک این روش ها می‌توان به ایجاد ارزش‌های مؤثر فکر کرد وآرم ها ابزارهایی برای دست‌یابی به این هدف هستند.
این 10 رویکرد،به اعتقاد نویسنده، تفاوت‌های بین آرم های" مبتدی" و "حرفه‌ای" را آشکار می‌کنند.
:wink: :) :D

نمایه کاربر
محمود
آخرشه !
آخرشه !
پست: 1312
تاریخ عضویت: چهار شنبه 4 مرداد 1385, 4:42 pm

پست توسط محمود » شنبه 21 مرداد 1385, 6:19 pm

چگونه به تبلیغاتتان رنگ حس و جذابیت اضافه کنید
نویسنده : Michel Jai Johnson
مارک تواين: با داشتن عوامل قدرتمند، به مقصود خود دست مي يابيد

.... و به درستي همين طور است. شکست يا موفقيت فعاليتهاي بازاريابي شما به نوع کلمات انتخابي براي معرفي توليدات، خدمات و موقعيت خودتان در تبليغات بستگی دارد.
شما در انتخاب کلمات مختاريد. مشکل اصلي استفاده از کلمات پوچ و بي معني است. مغز به يکباره از هرگونه فکر خلاق تهي مي شود. اين زماني است که مجموعه ي جملات تعيين شده براي ايجاد تغييرات اعجاب انگيز در تبليغات، جادوي خود را از دست مي دهند. منظور، مجموعه اي از عبارات از پيش نوشته شده است که با اضافه کردن به متن تبليغات، نيرويي خارق العاده و همين طور امکان انتخاب گزينه هاي مختلف را به وب سايت شما عرضه مي کند. اين مجموعه در واقع سفري باورنکردني از درون کلمات است که به تبليغات شما جذابيت، رنگ و حس مي بخشد. با عبارات حاوي نکات روز مي توانيد به تبليغاتتان جان ببخشيد.
حال، چگونه اين عبارات و نکات روز را انتخاب مي کنيد؟

گام نخست: به درستي از مضمون تبليغاتي که- در تلويزيون، روزنامه، اي ميل يا مجله به نمايش گذاشته ايد، آگاه باشيد. کافي است تبليغات را به دقت مطالعه کنيد.

گام دوم: اين بخش شامل جملات درنظر گرفته شده ي شماست. کلماتي را که تأثير عميقي بر شما مي گذارند، در جايي يادداشت کنيد. دفترچه يا بخشي از کامپيوتر خود را به نوشتن اين نکات روز اختصاص دهيد. اين ها جملاتي هستند که اخيراً يادداشت کرده ام:
چيزي را نپذير مگر آنکه بهترين باشد، چرا که تو ارزشش را داري، و اين هديه اي از خودت به خودت است.

گام بعدي، ترکيب و اضافه کردن اين جملات به تبليغات است. براي درک بهتر اين مرحله بايد تبليغي را که قبلا تهيه شده مورد بررسي قرار دهيد. ميزان تأثير آن بر خواننده چقدر است؟ چقدر شور و حرارت در آن موج مي زند؟ آيا اين تبليغ توجه شما را به خود جلب مي کند؟ درصورت منفي بودن پاسخ، زمان استفاده از جملات سحرآميز بازاريابي فرا رسيده است. جمله هاي مناسب که خدمات يا توليداتتان را هرچه بهتر معرفي مي کند، در جاي جاي تبليغات گنجانده، سپس آن را اصلاح کنيد.

حال اين جمله را که شخصي بدون آگاهي از جملات سحرآميز بازاريابي نوشته، بخوانيد:
کت قهوه اي جديد براي بانوان- سايز XL
در حقيقت اين جملات مرا جذب نکرد، بلکه تصوير مربوط به آن برايم تازگي داشت. بله، واقعاً توليد فوق العاده اي است: حال ببينيد که چگونه يک تبليغ خشک و خالي با استفاده از جملات سحرآميز بازاريابي تغيير مي کند:
با پوشيدن اين کت چرمي قهوه اي شکلاتي، تمام قد و عالي، به هرآن چه که در اطراف شماست مي تابيد.
براي دوست داران کيفيت خوب با پرداخت بخشي از قيميت خرده فروشي راحتي و شيک پوشي را تجربه مي کنيد.
اين کت بي نظير زيبايي را به کمد لباس هاي زمستاني خود وارد مي کنيد.
براي بانوان با سايز XL.

آيا تفاوت را حس مي کنيد؟ با استفاده از کلمات جادويي بازاريابي به راه هاي جديد تاثير برخريداران دست پيدا کرده، به اين طريق توليدات خود را هرچه عميق تر در قلب و روح آن ها جاي مي دهيد و به ژرف ترين نقطه ي خواسته هاي آن ها مي رسيد.
چرا از همين حالا براي تبليغات تان اقدام نمي کنيد؟ کافي است اين سه پيشنهاد را براي اضافه کردن گرمي، رنگ و حس به تبليغات تان اضافه کنيد. تغييرات حاصل را در تبليغات و همين طور در درآمد حاصل از فروش محصولات بررسي کنيد.
:wink: :) :D

نمایه کاربر
محمود
آخرشه !
آخرشه !
پست: 1312
تاریخ عضویت: چهار شنبه 4 مرداد 1385, 4:42 pm

پست توسط محمود » شنبه 21 مرداد 1385, 6:26 pm

آیا بنرهای شما با مشتریانتان ارتباط برقرار میکنند؟

تبليغات بنر تاكنون از محبوبترين و شايعترين اشكال تبليغات اينترنتي بوده است . تقريبا هر web site انواع گوناگوني از تبليغات بنر را دارا مي باشد.اما نشريات و رسانه ها بر اين باورند كه تبليغات بنر هيچ تأثيري ندارند و سرمايه گذاري بر روي آن صرفا به منزله هدر دادن سرمايه مي باشد .
در حقيقت تبليغات بوسیله بنر حرف هايي براي گفتن دارند.تبليغات بنر مي توانند بازدهي بالايي داشته باشند اما در عين حال نيز مي توانند عامل مخربي براي شبكه هايي كه مالكينشان درك درست و كاملي از تبليغات بنر ندارند،باشند. بنرهایی كه بتوانند با مشتريان ارتباط خوبي برقرار كنند ، جزو موفقترين بنرها محسوب مي گردند .
در اينجا عواملي كه منجر به كليك افراد بر روي تبليغات Banner مي گردند ، ذكر شده است.

• تنها با بازار مورد نظرتان ” ارتباط “ برقرار كنيد
قصد داريد چه كساني روي تبليغات Banner شما كليك كنند ؟ بازارهای مورد نظرتان ! در صورتيكه بوسيله تبليغ بنربر بازار مورد نظرتان تاكيد ننماييد ، مقدار زيادي از سرمايه و زمان خود را تلف کرده اید. هراندازه که بنر تبلیغاتی با اهداف بازاریابی شما منطبق تر باشد، به همان اندازه بنر شما تاثير گذارتر خواهد بود. هرگز تبليغات بنرتان را در جايي قرار ندهيد كه احتمال خريد آنچه كه شما ارائه مي دهيد وجود ندارد! شما محصول یا خدمتی را داريد كه بازار مورد نظرتان آن را مي خواهد ، بنابراين بنر تبليغاتی شما باید در محدوده مورد نظرتان قرار گيرد. هر اندازه بنر تبلیغاتی خود را با خواسته هاي بازار موجود منطبق تر سازيد ، به همان ميزان ، نتايج بهتري كسب خواهيد نمود.
ارتباط برقرار سازيد و با ارتباط درست ، ايجاد انگيزه نماييد.
يكي از عوامل كليدي در تبليغات Banner ، اين است كه شما با مشتريان كنونی و آتی خود ، چگونه ارتباط برقرار سازيد.در صورتیکه درک کاملی از بازار فروش محصولات و خدماتی که ارائه می کنید داشته باشید ، قدم بزرگی برای موفقیت برداشته اید.
سعي كنيد مانند مشتريانتان فكر كنيد.به اين مساله به طور دقيق و عميق بنگريد.طرح سوالاتي نظير:
قصد عرضه چه جيزي را داريد ؟
خواست و علايق مشتريانتان چيست ؟
نيازهاي آنها شامل چه چيزي ميشود ؟
علايق و محركهای وسوسه انگيزی كه مشتريانتان در جستجوي آنها مي باشند ، چيست ؟
واكنش شما در زمان رويارويي با تبليغات Banner چست ؟
آيا ميتوانيد از تاكتيكهاي مشابه براي تبليغات Banner تان استفاده نماييد ؟
به شما کمک می کند در طراحی بنر خود موفق تر عمل کنیدو با ارسال پيام صحيح ، مشتريان را جذب نمايید.
سعي كنيد تبليغ Banner تان را با توجه به نقطه نظر مشتريانتان طراحی نماييد.

• انتقال يك نياز فوری
لازم است حالتي از ضرورت و فوريت در تبليغات Banner تان ايجاد نماييد . تبليغ بنری شما ميبايست به گونه اي باشد كه ذهن بیننده را از سایر قسمتهای وب سايتی كه بنرشما در آن قراردارد،به سوي تبليغ Banner شما جذب نمايد.
بايد آنچه را كه مورد دلخواه بينندگانتان است و تمايل به شنيدن آن دارند ، ارايه نماييد.
آنها را قانع سازيد تا از جستجوي ساير سايتها منصرف شده و به سايت مورد اشاره Banner تان ، مراجعه نمايند .
عباراتي نظير ” الان كليك كنيد ” اغلب اوقات تاثير گذارند اما اين را نيز در نظر داشته باشيد كه چقدر در سايتهاي ديگر با اين عبارات مواجه خواهيد شد!.
عباراتي مانند ” مزاياي ويژه براي اولين مشتريان! ” يا ، ” با خريد از ما ، هم در پولتان صرفه جويي نماييد و هم يك محصول رایگان دريافت نماييد ! ” ترفند خوبي به نظر مي رسد .
با بكار گيري اينگونه ايده ها در تبليغ Banner تان،قادر خواهيد بود به طور محسوسی تاثير گذاري تبليغ Bannerخودرا افزايش داده و از همين حالا منتظرافزايش كليك هايتان باشيد .
در صورت بكار گيري اينگونه عوامل مكمل در استراتژي بازاريابی بنری خود،به زودي شاهد افزايش كليك ها و منافع تان خواهيد بود .
:wink: :) :D

نمایه کاربر
hadi
كارش درسته
كارش درسته
پست: 4070
تاریخ عضویت: چهار شنبه 4 مرداد 1385, 11:17 am
تماس:

پست توسط hadi » سه شنبه 24 مرداد 1385, 12:41 pm

خيلي عالي بود
من كه كلي استفاده بردم

معرفت از درخت آموز که سایه از سر هیزم شکن هم بر نمی دارد

نمایه کاربر
محمود
آخرشه !
آخرشه !
پست: 1312
تاریخ عضویت: چهار شنبه 4 مرداد 1385, 4:42 pm

پست توسط محمود » جمعه 21 مهر 1385, 3:18 pm

طراحی سایت هم فکر کنم مربوط به این تاپیک بشه
چه کار کنیم گفتن تاپیک زیاد شده
ابتدا از دوست عزیزم علی به خاطر نوشته اش تشکر میکنم
آيا تا به حال به سايتي برخورد کرده ايد که به نظر ميرسد load شدن آن هيچوقت به پايان نمي رسد ؟

يا اينکه ابتدا background را مي بيند و بعد از دقايقي تمام متن را به يکباره مشاهده مي کنيد‌؟


آيا تا به حال جواب اين سوالات را از خود پرسيده ايد؟

بسياري از افراد براي ساختن يک website از جداول استفاده مي کنند ولي تعدادي از آن ها زحمت ساختن جداول جديد را به خود نمي دهند ، بلکه يک جدول مي سازنند و آنرا cell هاي مختلف تقسيم مي کنند و محتويات مربوطه را در داخل آن ها جاي مي دهند.

اگر تعداد تصاوير کم باشد يا اصلا تصويري وجود نداشته باشد متد بالا ممکن است عمل کند ولي اگر سايت شما داراي محتويات زيادي باشد ، اين متد يکي از بهترين متدهائي خواهد بود که بازديد کنندگان سايت را براي هميشه از سايت شما دور خواهد کرد.

پس به نظر ميرسد که شما نياز به جداول جداگانه اي داريد تا content ها را جدا کنيد . دلايل مختلفي براي اين کار وجود دارد :

در ابتدا شما بايد بدانيد که يک مرورگر وب چگونه يک جدول را مي خواند .

در يک صفحه html معمولي ، مرورگر وب ، متن و تصوير را وقتي load مي شوند نشان مي دهد . ولي در يک جدول ، مرورگر صبر مي کند تا همه محتويات جدول load شود و سپس آنرا نشان مي دهد بنابراين يک تصوير گرافيکي بزرگ در يک جدول باعث مي شود که به فرض سرعت به نمايش در آمدن صفحه از 15 ثانيه به يک دقيقه طول بکشد. بنابراين شما بايد تصوير گرافيکي را به قطعات مختلفي تقسيم نمائيد و هرکدام از آن را در table هاي جداگانه اي بگذاريد و مقدار cell padding , cell spacing , Borden آنرا صفر بگذ اريد.

در يک website ، يکي از راه ها براي تقسيم کردن داده ها ، ساختن دو جدول يکي در بالا که داراي logo و هرگونه اطلاعات ديگري که مربوط به header مي شود ، خواهد بود ويکي درپايين که داده هاي واقعي درآن قرار مي گيرند ،‌اين متد ، متد خوبي مي باشد ، زمانيکه بازديد کننده logo شما و بعضي از قسمت هاي ديگر را مي بيند منتظر load شدن بقيه صفحه خواهد ماند.

يکي ديگر از راه ها ساختن جداول تو در تو مي باشد ، که شامل يک جدول اصلي ويکسري sub table ها مي باشد ، که در حقيقت جداولي ، داخل جدول اصلي هستند.


نکات ديگري که در طراحي خوب موثر هستند :

سايت وب بايد به خوبي سازمان يافته باشد قبل از شروع به انجام طراحي يک طرح اجمالي از آنرا مد نظر داشته باشيم.

از به کار بردن تصاوير غير ضروري در سايت بپرهيزيم.


رنگ متن هاي رنگي در تضاد با رنگ background باشند ، از اين طريق خوانائي آن افزايش مي يابد.

طول خطي که در آن نوشته ها قرار مي گيرند از 5inch بيشتر نشود.

اگر ازفايل هاي صوتي يا فيلم استفاده مي کنيم به بازديد کننده حق انتخاب براي مشاهده کردن يا عدم مشاهده آن را بدهيم .

براي متن معمولي از رنگ آبي استفاده نکنيم ، رنگ آبي معمولا نشان دهنده link مي باشد.

خوانائي متن را چک کنيم ، متن را در يک صفحه cut, word و past کنيم . spelling و گرامر آنرا چک کنيم .
هميشه از خود بپرسيم چرا اين اطلاعات مشخص شده را در صفحه مي گذاريم ، اطلاعات را مختصر ومفيد بگذاريم و اگر مي خواهيم به بازديد کنندگان اطلاعات بيشتر بدهيم امکان downloadکردن بقيه اطلاعات را مثلا به صورت يک فايل pdf به آنها بدهيم . هميشه اطلاعاتي درمورد تماس در سايت قراردهيم ، آدرس email، تلفن و ..... email طراح سايت را در صفحه قيد کنيم زيرا از اين طريق بازديد کنندگان مي توانند ، مشکلات احتمالي سايت را email کنند.

رنگ background نبايد باعث آزار چشم شود. اين راه حل ، load شدن صفحه را به طور قابل ملاحظه اي سريعتر مي کند و وقتي که sub-table ها در حال load شدن هستند . براي بينندگان سايت شما ، مطالبي براي خواندن به نمايش خواهد گذاشت . مسئله بعدي اين است که وقتي مامي توانيم براي انجام کاري از java scriptاستفاده کنيم از به کاربردن shock wave , java يا Activex دريک جدول خوداري مي کنيم ، زيرا java script از نظر load شدن و اجرا شدن سريعتر مي باشد.

نمایه کاربر
hadi
كارش درسته
كارش درسته
پست: 4070
تاریخ عضویت: چهار شنبه 4 مرداد 1385, 11:17 am
تماس:

پست توسط hadi » چهار شنبه 12 اردیبهشت 1386, 2:22 pm

چه چیزا؟

چه کارا !؟ چه حرفا :D

نــــــــــــــــــــــــــــــــه خوشمان آمد :)

معرفت از درخت آموز که سایه از سر هیزم شکن هم بر نمی دارد

نمایه کاربر
TNZ
پادشاه
پادشاه
پست: 6111
تاریخ عضویت: دو شنبه 9 مرداد 1385, 5:43 pm
تماس:

پست توسط TNZ » جمعه 19 مرداد 1386, 4:39 pm

واقعاً دستت درد نکنه
°°°°°°°°°|/
°°°°°°°°°|_/
°°°°°°°°°|__/°
°°°°°°°°°|___/°
°°° ____|___________
~~~\_SOMAYEH___//~~~
´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.

نمایه کاربر
ATOSA
آخرشه !
آخرشه !
پست: 408
تاریخ عضویت: جمعه 21 اردیبهشت 1386, 3:03 pm
تماس:

پست توسط ATOSA » دو شنبه 14 آبان 1386, 9:04 am

مطالب جالبی گذاشتی محمود :wink:

اگه ادامه داشت بسیار عالی بود :)
هر کجا هستم باشم
آسمان مال من است.
پنجره، فکر، هوا، عشق، زمین مال من است

نمایه کاربر
hadi
كارش درسته
كارش درسته
پست: 4070
تاریخ عضویت: چهار شنبه 4 مرداد 1385, 11:17 am
تماس:

Re: some points for being professional

پست توسط hadi » چهار شنبه 15 آبان 1387, 6:29 pm

محمود خودشم قطع شد ، مطالبش که جای خود داره :lol:

معرفت از درخت آموز که سایه از سر هیزم شکن هم بر نمی دارد

ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان